
Czy warunki i formy zdawania egzaminów są dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami?
HFPC skierowała wniosek o udostępnienie informacji publicznej do Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (CKE) w sprawie realizowania przepisów dotyczących dostosowywania warunków i form przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami. Do HFPC wpłynęła skarga na niewłaściwe stosowanie przepisów w tej kwestii.
Zgodnie z prawem osoby z niepełnosprawnościami powinny mieć zagwarantowany dostęp do systemu edukacji, a na władzy publicznej ciąży obowiązek wspierania uczniów z niepełnosprawnościami m.in. poprzez wprowadzanie dostosowań zgodnych z ich indywidualnymi potrzebami.
„Chcemy dowiedzieć się ilu uczniów w ciągu ostatnich lat skorzystało z dostosowanych warunków/form zdawania egzaminów w zależności od poszczególnych rodzajów niepełnosprawności” – mówi Elżbieta Czyż, Skarbnik Zarządu HFPC. „Dane te pomogą ocenić istniejące rozwiązania i zastanowić się nad podjęciem ewentualnych działań na rzecz zwiększenia ochrony prawa do edukacji osób z niepełnosprawnościami” – dodaje Elżbieta Czyż.
Pismo do Dyrektora CKE można z naleźć tutaj.

27.02.2015