
Migranci, uchodźcy i ksenofobia w kampanii wyborczej 2018 – raport z monitoringu
Tysiące postów w mediach społecznościowych kandydatów na prezydentów dziesięciu miast wojewódzkich było przedmiotem monitoringu kampanii wyborczej, który przeprowadziliśmy jesienią 2018 roku.
Za pomocą monitoringu chcieliśmy sprawdzić, czy temat migracji i uchodźstwa pojawi się kampanii wyborczej do samorządu i czy podobnie jak podczas kampanii w 2015 roku stanie się paliwem wyborczym dla (przynajmniej niektórych) kandydatów? Czy coraz bardziej widoczna obecność cudzoziemców w Polsce oraz relacje z nimi to tematy ważne dla polityków i ich wyborców? Czy w obliczu dynamicznego wzrostu migracji do Polski temat integracji przybyszów wybrzmi w kampanii?
Wyniki badania prezentujemy w raporcie pod tytułem: Migranci, uchodźcy i ksenofobia w kampanii wyborczej 2018 – raport z monitoringu.
Partnerem projektu była firma SentiOne, która udostępniła bezpłatnie narzędzie do monitorowania Internetu.
Monitoring miał charakter akcji mobilizacyjnej w ramach Helsińskiej Inicjatywy dla Praw Człowieka. Dowiedz się więcej klikając w link.
Raport znajduje się tutaj.

12.12.2018