
Prawa człowieka na Social Media Day
W Wrocławiu, 7 kwietnia, odbyła się konferencja „NGO w Social Media”. Uczestnicy konferencji dyskutowali o tym, jakie możliwości daje obecność organizacji pozarządowych w mediach społecznościowych. Social media dają organizacjom pozarządowym dwie podstawowe możliwości: budowania zaangażowania użytkowników oraz promocji problemów, którymi się zajmują.
Małgorzata Szuleka z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka zaprezentowała temat Prawa człowieka w social media. Zwróciła uwagę na główne problemy związane z promowaniem praw człowieka w mediach społecznościowych. „Głównym celem aktywności Fundacji w mediach takich jak np. Facebook jest przedstawienie często skomplikowanych tematów związanych z ochroną praw człowieka, w miarę przystępny i jasny sposób” – mówiła.
W social media ważne jest również budowanie zaangażowania ich użytkowników. Paweł Jarco (Agencja Los Brandos) oraz Jakub Górnicki (Sourcefabric) na przykładzie Flackmecz Internauci vs Artyści przedstawili sposób wykorzystania nowych technologii w zakresie akcji charytatywnych. Flackmecz polegał na stworzeniu dwóch drużyn – jednej złożonej z artystów, drugiej z internautów. W rezultacie meczu uzbierano 14.000 zł, przeznaczonych na leczenie Pauliny Pruskiej.
O aktywności w sieci Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” mówiła Marta Marczuk-Komiszke. Przedstawiła, w jak i przy użyciu jakich metod fundacja komunikuje się z swoimi fanami oraz darczyńcami. „Anna Dymna na samym początku sama prowadziła nasze konto na nk.pl” – mówiła. Dzięki tej praktyce fundacja szybko zyskała wiernych fanów.
Więcej informacji o Social Media Day dostępnych jest tutaj.

12.04.2011